محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تمجید از شفافیت بلاکچین اعلام کرد که انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای ایران با بلاک‌چین ساخته‌شده به دست نیروهای بومی در حال برگزاری است.


با توجه به‌تمامی محدودیت‌ها، ایران به‌عنوان یک کشور درحال‌توسعه باز هم همانند گذشته در فناوری‌های نوین پیش‌قدم شده است. انتخابات بر بستر بلاکچین ازجمله فناوری‌های نوینی است که کشورهای اندکی در جهان به آن ورود پیدا کردند، حال این کاربرد از فناوری نوین بلاکچین موردتوجه مسئولین جوان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرارگرفته است و تصمیماتی برای برگزاری انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای صورت گرفته‌است.

چندی پیش امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه توییتر خود از همه استارت‌آپ‌ها و فعالان در حوزه بلاک چین دعوت کرد تا به‌صورت آزمایشی در مقیاس کوچک انتخابات یک انجمن یا یک صنف را بر عهده بگیرند. در ادامه این فراخوانی بسیاری از فعالان حوزه بلاکچین آمادگی خود را اعلام نمودند.

در راستای همین فعالیت‌ها، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی توییتر خود در ارتباط با فناوری بلاک‌چین و استفاده از آن در حوزه رأی‌گیری نوشت:

«رأی‌گیری و تقلب، دو کلمه‌ای که همیشه چالش‌برانگیز بودند. در جبهه مقابل آن، رأی‌گیری و شفافیت مطرح می‌شود.
فناوری بلاک‌چین، شفافیت را تقویت می‌کند.
انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای ایران بر بستر بلاکچین، توسط شرکت‌های ایرانی پیاده‌سازی و در حال برگزاری است.»

پیاده‌سازی انتخابات نظام صنفی رایانه‌ای ایران با بلاک‌چین هرچند نمایش‌دهنده ابتدای یک مسیر پرپیچ‌وخم است ولی اعلام این خبر توسط وزیر جوان اطلاعات و فناوری ترسیم‌کننده آینده روشنی از پیاده‌سازی کاربردهای فناوری بلاکچین در ایران محسوب می‌شود.