‏۱۹ آبان ۱۳۹۹

‏زمان مطالعه : 3 دقیقه

هشدار کلاهبرداری با نام استخراج ابری

کلاهبرداری‌ها استخراج ابری

کلاهبرداری‌ها استخراج ابری


بسمه‌تعالی

کلاهبرداری‌ها صورت گرفته، انجمن بلاکچین خراسان را به‌عنوان یک انجمن فعال در حوزه بلاک چین و رمزارزها بر آن داشت که به استناد اطلاعیه مربوط به «استخراج ابری» منتشرشده در سایت انجمن بلاکچین ایران، فعالین این حوزه را از این کلاه‌برداری‌ها آگاه سازد.

براساس این کلاهبرداری‌ها، به اطلاع فعالین و علاقه‌مندان به حوزه رمز ارزها و استخراج آن می‌رسانیم که رشد سبک جدیدی از کلاه‌برداری‌های اینترنتی (که به علت عدم آگاهی عوام جامعه و سوءاستفاده از شرایط اقتصادی آنان می‌باشد) در سطح جامعه مشاهده‌شده است. هرچند این سبک از کلاه‌برداری‌ها به‌هیچ‌عنوان ازنظر فنی مربوط به تکنولوژی بلاکچین و استخراج رمزارزها نمی‌باشد، ولی سبب بی‌اعتمادی بین مردم و مسئولین در ارتباط با حوزه نوظهور بلاک چین و رمز ارزها خواهد شد.

این کلاه‌برداری‌ها عموماً با عنوان «استخراج ابری» یا «کلود ماینینگ» صورت می‌پذیرد. متأسفانه در ایران با توجه به نبود قوانین مشخص، زمینه کلاه‌برداری با این نام (که حوزه‌ای سالم از کسب‌وکار و تجارت در جهان محسوب می‌شوند) را برای سودجویان ایجاد نموده است.

عملکرد این کسب‌وکار بدین‌صورت می‌باشد: افرادی که به هر دلیلی امکانات و توان تهیه تجهیزات استخراج رمزارز را ندارند، اقدام به افتتاح حساب کاربری در این مجموعه نموده و به ازا دریافت خدمات ماینینگ در مدتی مشخص، وجه (عمدتاً ارز دیجیتال) را به حساب مجموعه واریز می‌کنند. در ازا آن نیز مجموعه موظف است در مدت قرارداد فی‌مابین با آن شخص، خدمات کامل (تأمین و نگهداری تجهیزات استخراج رمزارز) را ارائه نماید.

نحوه کلاه‌برداری‌ها مشاهده‌شده در سطح جامعه بدین‌صورت است که این مجموعه پس از دریافت وجه از کاربر به‌هیچ‌عنوان اقدام به تأمین تجهیزات و ارائه خدمات نمی‌نماید. این کلاه‌برداران به‌صورت حساب‌شده و با هدف جذب افراد بیشتر تا مدت کوتاهی از سرمایه اولیه افراد حقوق ماهیانه پرداخت می‌کنند و پس از جذب سرمایه کلان از افراد بدون هیچ نام و نشانی متواری می‌شوند. در این نوع از کلاه‌برداری‌ها افراد فریب‌خورده به علت نداشتن هیچ‌گونه سند و مدرکی امکان شکایت و رسیدن به پول‌های ازدست‌داده خود را ندارند. تبلیغات این مجموعه‌های کلاه‌بردار به‌راحتی و توسط زیرساخت‌های داخلی کشور صورت می‌پذیرد.

با توجه به مشاهده این‌چنین کلاه‌برداری‌ها، انجمن بلاکچین خراسان نیز در کنار انجمن بلاکچین ایران به شرکت‌ها و سایت‌ها اعلام می‌کند که صرف داشتن نماد یا مجوز تأسیس اقدام به جذب سرمایه نکنند؛ بدون تحقیقات و دریافت اطلاعات کامل به‌هیچ‌عنوان اعتماد نکرده و سرمایه خود را در اختیار این سودجویان قرار ندهند.

برچسب ها

استخراج_ابری

اطلاعیه_کلاهبرداری

اطلاعیه_هشدار

کلود_ماینینگ

منبع

انجمن بلاکچین ایران

اشتراک گذاری

دسته بندی ها

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید