‏۱۷ تیر ۱۴۰۰

‏زمان مطالعه : 3 دقیقه

کلاهبرداری به بهانه جذب سرمایه، واقعیت هایی درمورد بیکسبی کوین ( BixBcoin )

بیکس بی کوین بدون ارائه مجوز و با ادعای سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال در حال کلاهبرداری از کاربران ایرانی است.

بیکس بی کوین به آدرس وب سایت های https://bixbcoin.com/ ، https://bixb.exchange/ ، https://bixbwallet.com/  بدون ارائه مجوز و با ادعای سرمایه گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال در حال فعالیت است.

در این وب سایت عنوان شده که بیکس بی کوین ارز مجازی است که ابتدا با پیش فروش اولیه توکن های خود شروع به کار کرده است. در ادامه با راه اندازی دامنه های جداگانه به منظور مبادلات این ارز و همچنین کیف پول اختصاص آن فعالیت خود را گسترش داده است.

ارزش هرواحد بیکس بی در صفحه نخست سایت 40.25 دلار عنوان شده است. کاربران برای عضویت در مرحله اول می بایست وارد سایت پرشیا اکسچنج Persia.exchange به عنوان اولین نماینده رسمی این ارز شوند و پس از احراز هویت  ارز بیکس بی را تهیه و در کیف پول خود ذخیره نمایند. در مرحله بعد با ورود به سایت oxitrader.com  طرح مورد نظر خود را انتخاب و هزینه آن را به کیف پول شرکت انتقال می دهند تا جایگاه آنها فعال شود.

در وب سایت بیکس بی کوین 3 طرح درآمدی 150،330 و 960 دلاری ارائه شده و در ازاء آن ماینری کوچک به کاربران اهدا و مابقی طبق ادعا صرف صرف فعال سازی جایگاه و سهامداری در شرکت می شود.

نکته قابل توجه در فعالیت این شرکت مبلغ سود پیشنهادی و تعیین پاداش زیرمجموعه سازی است. فعالان شرکت به منظور ترغیب سرمایه گذاران به سپرده گذاری مبالغ سود غیر متعارف 53.5 تا 536.5 درصد را به صورت سالیانه مدعی شده اند.

پاداش زیرمجموعه گیری نیز به 3 صورت پرداخت می شود که در نوع سوم آن شرط اصلی پرداخت پورسانت ایجاد تعادل است. مبالغ تعیین شده برای پرداخت پاداش در ازاء ورود زیرمجموعه های جدید تا 40 سطح تعیین شده است. در واقع این مسئله  باینری بودن طرح درآمدی شرکت را مطرح می سازد که طرحی ممنوع و متعلق به شرکت های هرمی است.

گفتنی است بر طبق اطلاعات به دست آمده بیکس بی کوین زیرمجوعه و طرح بین المللی مجموعه آفیکار به آدرس offikar.com  است و عنوان توسعه طرح تجاری بین المللی و ارز آوری برای کشور در سایت آفیکار به این پروژه اختصاص دارد.

در رابطه با اطلاعات دامنه سایت می توان گفت دامنه این سایت حدود 5 ماه پیش به ثبت رسیده و سرور آن در آمریکا قرار دارد. همچنین اطلاعات شفافی از عملکرد سایت و مجموعه مدیران آن وجود ندارد.

مجموع برآوردها از عملکرد شرکت کلاهبرداری بودن بیکس بی کوین و لزوم خودداری کاربران از سرمایه گذاری در آن را مطرح می سازد.

منبع: http://www.iranhoshdar.ir/Newsb/1/41396

اشتراک گذاری

دسته بندی ها

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید