انجمن فینتک در خصوص اجباری شدن اینماد برای دریافت درگاه پرداخت در تاریخ 26 مرداد ماه 1400 بیانیه‌ای منتشر کرده است. در این بیانیه، انجمن ضمن اعلام مخالفت شدید خود با اجباری شدن اینماد برای دریافت درگاه پرداخت و با استناد به قوانین، تصمیمات غیر کارشناسی و فراقانونی برخی مسئولان را محکوم و اذعان کرده که این تصمیمات، بروز آسیب‌های جدی به زیست‌بوم نوآوری کشور را به دنبال خواهد داشت.

در بیانیه انجمن فینتک در خصوص الزام اینماد، این انجمن ضمن تاکید به آیین‌نامه اجرایی قانون مبارزه با پولشویی به عدم الزام دریافت اینماد برای پذیرندگان پرداخت‌یاری اشاره می‌کند.

همچنین انجمن فینتک بررسی و موشکافی دقیق‌تر علت تلاش معدودی از نهادها برای معرفی خود به‌عنوان نماینده‌ی کل بخش خصوصی جهت موافقت با الزامی شدن اینماد را خواهان است.

انجمن فینتک به وجود کارزاری با بیش از ده هزار امضا در مخالفت با الزام اینماد توسط فعالین اکوسیستم، کسب‌وکارها و طیف‌های گوناگون عضو انجمن‌ها و نهادهای بخش خصوصی اشاره و در بیانیه خود اعلام می‌کند که باوجوداین تعداد امضا، تلاش برخی نهادهای موافق الزام اینماد برای معرفی خود به‌عنوان نماینده کل بخش خصوصی جای تأمل و بررسی دارد.

این انجمن ماجراجویی در طرح‌هایی که در اتاق فکرهایی با درهای بسته خلق می‌شود، مانند نمادهای بی ستاره که هیچ نمونه مشابه موفق جهانی ندارد را محکوم به شکست دانسته و با بیان درک دغدغه‌های حاکمیت، امید دارد که در فضایی تعاملی، کارشناسانه و همچنین به دور ازشتابزدگی برای اعتلای کسب‌وکارها، کمک به اقتصاد کشور و افزایش رفاه مردم قدم برداشته شود.