‏۲۱ تیر ۱۴۰۰

‏زمان مطالعه : 3 دقیقه

کینگ مانی (KingMoney) پروژه ای مبهم و پر ریسک!

آیا ارز دیجیتال کینگ مانی (KingMoney) معتبر است؟ آیا سرمایه گذاری روی ارز کیم (KIM) مطمئن است؟

پیش از سرمایه گذاری در هر پروژه‌ای، انجام تحقیقات پیرامون آن ضروری است. فضای ارزهای دیجیتال به سبب نوظهور بودن آن، به بستر مناسبی برای کلاهبرداران تبدیل شده است. بسیاری از افراد با مشاهده سود سرمایه گذاری در رمز ارزهایی نظیر بیت کوین و اتریوم طی چند سال گذشته، میخواهند این سود از دست رفته را به هر شکل جبران کنند.

یکی از پروژه‌های بسیار عجیب که اخیرا کاربران ایرانی را درگیر خود کرده، ارز دیجیتال کینگ مانی (KingMoney) و کیف پول و صرافی یوتی بایت (utByte) است. در این مطلب، این پروژه‌ها و رمز ارز کیم (KIM) را زیر ذره‌بین قرار می‌دهیم.

نکته عجیب در باره پروژه کینگ مانی و کیف پول یوتی بایت، وابسته بودن آن به یکی از شبکه‌های نتورک مارکتینگ (بازاریابی شبکه‌ای) ایرانی است. طبق گزارش‌های واصله، این شرکت بازاریابی به طور غیر مستقیم به تمام کاربران و زیرمجموعه‌های خود پیشنهاد می‌دهد که روی ارز دیجیتال کینگ مانی یا کیم از طریق کیف پول یوتی بایت سرمایه گذاری کنند. با این حال، فهمیدن کلاه برداری بودن این پروژه کاری بسیار آسان است.


بررسی کینگ مانی

بهتر است در ابتدا نگاهی به وبسایت ارز  دیجیتال کینگ مانی به آدرس kingmoney.io بیندازیم:

این پروژه در قسمت Contact خود را سوئدی معرفی می‌کند:

حال بهتر است نگاهی به اطلاعات آماری وبسایت این پروژه در پایگاه الکسا بیندازیم:

مشاهده می‌نمایید که به طرز 73 درصد از ترافیک ورودی به سایت از سمت کشورمان ایران است! به عبارتی می‌توان این‌گونه تلقی کرد که سوئدی بودن این پروژه صرفا یک پوشش است و کلاه‌برداران و هدف آن‌ها ایرانی هستند.

اما اجازه بدهید شما را با قسمت جذاب‌تر ماجرا آشنا کنیم؛ مقاله فنی (یا اصطلاحا وایت پیپر) این ارز دیجیتال. اطلاعات فنی هر ارز دیجیتالی در قالب یک مقاله (همانند تمام مقالات علمی که تاکنون دیده‌اید) به نام وایت پیپر (Whitepaper) از جانب تیم سازنده ارائه داده می‌شود. خوشبختانه پروژه کینگ مانی نیز وایت پیپر خود را در وبسایتش ارائه داده است. پس مستقیم به سراغ وایت پیپر می‌رویم. وایت پیپر این پروژه از طریق این آدرس در دسترس است.

ما در اینجا با یک وایت‌پیپر 6 صفحه‌ای بدون ارائه هیچ اطلاعات فنی‌‌ای روبرو هستیم. در قسمت اول وایت پیپر نیز مستقیما به بازاریابی شبکه‌ای این پروژه اشاره شده است:

وایت پیپر kingmoney

در انتها نیز توسعه‌دهندگان این پروژه به صورت زیر معرفی شده‌اند:

سازندگان کینگ مانی

بله، توسعه‌دهندگان آقایان Lucas، Torne و Saga هستند! کلاه بداران حتی زحمت دادن ظاهر بهتر به قسمت توسعه‌دهندگان را به خود نداده‌اند.

در این قسمت شما می‌توانید وایت پیپر پروژه لینک‌چین که یکی از پروژه‌های معتبر ارزهای دیجیتال است را مشاهده نمایید و تفاوت را درک کنید!

ساده‌ترین سوالی که باید پاسخ داده شود، الگوریتم اجماع این ارز دیجیتال چیست؟! مگر می‌شود که بلوک‌ها در یک شبکه بلاکچینی به صورت خودکار تولید شوند؟ گره‌ها یا همان نودهای این شبکه کجا هستند؟! در هیچ جای وایت پیپر و سایت کینگ مانی به این مورد اشاره نشده است! خوانندگان عزیز باید دقت داشته باشند که اجماع در ارزهای دیجیتال یک اصل حیاتی است و بدون آن، بلاکچین معنا ندارد. همچنین بدون مشخص بودن گره‌ها، تمرکززدایی نیز معنایی ندارد. تمرکز‌زدایی یکی از ویژگی‌ها و اهداف مهم ارزهای دیجیتال است. ارز دیجیتالی که این دو مورد را نداشته باشد، قطعا باید به آن شک کرد.

منبع: https://ircryptocurrency.com/king-money-and-utbyte/

اشتراک گذاری

دسته بندی ها

ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید